torstai 12. kesäkuuta 2014

Ei nuorena tarvitse nukkua, eihän?

Päivät ovat hurahtaneet vauhdilla ohi, nyt on jo viikko täällä oloa takana. Pakko myöntää, että alku oli vähän nihkeä varsinkin kun en ole tottunut potemaan koti-ikävää, mutta nyt olen alkanut jo viihtyä. Paljolti kiitos muille harkkareille, meillä on tosi hyvä yhteishenki. Yleensä on seuraa kun sitä kaipaa, mutta tarvittaessa on saanut hyvin omaa aikaakin. Myöskin työvuorojen suhteen ollaan mukavan joustavia, joten minäkin pääsin lähtemään mukaan Aqualand-vesipuistoon pelleilemään pariksi tunniksi viime lauantaina. Oli kiva tutustua tyyppeihin paremmin vähän rennomissa merkeissä.

Ostimme myös porukalla tänne asuntoon parempia keittiötarvikkeita ja muuta sälää, että tuntuisi enemmän kodilta. Lähdin vielä eilen kaupoille Thomin kanssa metsästämään joitain juttuja. Takaisin tullessa saatiinkin ruuhkabussissa aika murhaavia katseita, kun tungimme itsemme ja kymmenen muovikassia väkisin kyytiin.. Bussista poistuessamme yksi muovikasseista tottakai hajosi ja uusi Hello Kitty -kahvimukini oli sirpaleina :(

Veti muuten tuo ruuhkabussi vertoja Thaimaan ruuhkametrolle, ilmastointikin oli luonnollisesti olematon. Tuolla reissulla sain myös fiilistellä vihannes/hedelmäkauppaa, josta napsinkin ainekset oikeaoppiseen kreikkalaiseen salaattiin, jonka tein illalliseksi. Ihanaa syödä tuoretta ruokaa ja oliivitkin ovat alkaneet maittaa. Elämä on jokseenkin yksinkertaista; töitä, ruoanlaittoa ja rannalle. Kun ei ole liikaa aktiviteetteja, ei tarvitse stressata ettei ehdi joka paikkaan, nähdä kaikkia ihmisiä ja nukkua tarpeeksi. Kerta netti ei toimi asunnolla, koneella tulee istuttua vähemmän ja se on kyllä tehnyt tällekin some-addiktille hyvää!

Kävin myös vihdoin pomon kanssa läpi, mitä opintoihini liittyvää voisin tehdä, kun vaivasi ettei hänen kanssaan ollut mitään keskustelua tulevien tehtävieni suhteen heti tänne saavuttuani. Sain onnekseni vapautuksen pelkäämästäni markkinointivideon teosta, koska moni tekee täällä markkinointijuttuja, eikä asia muutenkaan tuntunut omalta. Koska minua kiinnostaa henkilöstöjutut ja koska koin oman perehdytykseni hieman puutteelliseksi, ehdotin että kokoan nyt ainakin alkuun kansion tuleville harjoittelijoille perusjutuista ja perehdytän heitä tehtäviinsä. Eli Human Resource Managmentia tulen harrastamaan haha. Kyllähän tässä tosi iso osa on myös aamupalatarjoilun hoitamista sun muuta, joka ei liity millään tavalla ”omaan alaani”, mutta itsepähän tänne päätin tulla. Kiva muuten, että meidän keittiö sijaitsee alakerrassa, käy ihan urheilusta juosta portaita ylös alas 50 krt päivässä täydet tarjottimet kourassa.

Paikallisetkin ovat olleet meitä kohtaan tosi mukavia. Kreikan tilanteen ja varsinkin nuorisotyöttömyyden ollessa mitä on, en usko että kaikki ovat kovin innoissaan siitä, että tämä hotelli pyörii suurelta osin ilmaisten ulkomaalaisten harkkareiden voimin. Toisaalta olen sitä mieltä, että turha vaivata päätäni asialla, johon en voi vaikuttaa.

Tänään ja eilen oli vapaapäivä. Eilinen ilta venähtikin aamuun asti, koska lähibaarimme sulkeuduttua roudasimme viltit rannalle ja hengailimme siellä auringonnousuun asti naukkaillen rommia, jonka seuraamme liittynyt venäläinen turisti ystävällisesti jakoi kanssamme. Vaimo ja lapset olivat kuulemma jo nukkumassa. Silloin ei paljon päätä pakottanut, että olin lupautunut vuokraamaan auton puoliltapäivin yhden muutaman vuoden takaisen harjoittelijan ja hänen tuttunsa kanssa, jotka ovat nyt vieraana hotellissamme. No sain kuin sainkin itseni muutaman tunnin yöunilla hereille 15 min ennen  lähtöä, astetta vähemmän freesinä, joten piilotin väsyneen naamani aurinkohatun uumeniin. Vierailimme  päivän aikana parillakin eri rannalla, jossain luostarissa ja kukkuloille rakennetussa Pelakas nimisessä kylässä.

Onneksi tsemppasin itseni mukaan, ei välesti olisi noissakaan paikoissa tullut muuten käytyä vaikka varsinkin alku ajomatka menikin vähän ohi minun nuokkuessa takapenkillä. Sillä aikaa nuo kaksi muuta olivat eksyneet neljästi. Ihmekös tuo, kun eräänkin kerran kun kysyimme reittiä yhdeltä mummolta hän tokaisi että: "you can drive anywhere you want.."

Kerron noista paikoista joissa kävimme tarkemmin myöhemmin, koska kuvia tuli taas napsittua aika liuta!